everything about life

assalamualaikum blog reader . *double wow* skema ayat , hoho
tak kesah la , asalkan pembuka ayat tu korang jawab bagi umat ISLAM .
#memberi salam itu sunat , menjawab salam itu wajib. hehe

tonike , agak interesting sikit nak cerita kat blog nie . gatal tangan mybe ! haha
hmm , semua perempuan di dunia ini bercita-cita ingin menjadi si isteri pada lelaki yang dia cinta. wuhuww . apakah apakah semua ini wokyoh ? hehehehe jeng-jeng-jeng .

dan di sini , NUR SYAFIQAH BINTI RAZALI juga rasa ingin kahwin . haha . gatal ni . tapi takde calon yang sesuai lagi . ada yang berkenan , tapi takut dia tak mahukan saya . oh sedih . nak taw tak ciri2 dia ? hehe , dia baik , alim , penyayang , sifat kebapaan itu ada . ughh , terlampau sempurna dia bagi aku . ingat , jangan cintakan seseorang sampai kita lupa pada yang ESA. In Sya Allah tak oke :)

" encik , saya di sini bersedia ingin menjadi seorang suri hati yang halal di sisi Allah . di sini juga saya bersedia untuk mentaati perintah encik wahai suamiku . datanglah meminang diri ini jika engkau juga inginkan diriku menjadi sebahagian dari hidupmu . aku tak pandang hartamu , aku tak pandang darjatmu . tapi aku pandang pada hati budi pekerti mu , tingkah laku mu , dan kasih sayang mu . aku yakin dengan pilihanku bahawa engkau mampu memberi aku senyuman yang bahagia pada setiap hari . aku juga yakin yang encik mampu menyayangi bakal anak-anak kita . mendidik mereka menjadi yang soleh dan solehah . memberi pendidikan agama , dan jika kita berada dalam kesulitan , aku juga yakin bahawa encik mampu memujuk hati ku dengan sifat mu. ya allah , alangkah bahagianya jika dia menjadi suamiku dunia akhirat . aku perlukan dia . aku mahukan dia . aku inginkan dia . berilah dia padaku , jadikan dia sebagai SUAMIKU . tanamkan sifat cinta di dalam hatinya untuk aku dan tanamkan sifat nekad dia untuk memperisterikan aku Ya Allah . sesungguhnya aku adalah wanita yang paling bahagia jika benar dia di takdirkan untuk ku . penungguan dia terhadap isterinya begitu lama . sekarang aku bersedia ya allah . jadikan aku sebagai isterinya yang sah . isteri yang halal untuknya. jujur dan ikhlas aku inginkan dia . encik . datanglah padaku . luahkan padaku . andai benar encik mahu jadikan aku sebagai isterimu . aku sedia . "

ehem -_- adakah ini sebagai luahan ? yaa , aku luahkan di sini supaya dia tergerak hati untuk membaca entry ini . semoga dia sedar apa yang ak tulis ini untuk dia . hehe lega rasa hati . semoga encik dtg meminang sy :) sy dah pun pergi meminang encik . sekarang giliran encik pula :p

NOK KAWEN . umi , abah NOK KAWEN. bia ah nok kate mende pon . nok berkhidmat untuk laki pulok eyyy . woowwwww . luahan MAUT. HAHAHAHAHAHAHA . 

yang benar lagi betul : syaa

(: like kalau suka..love u dear :)

No comments:

Post a Comment